Dacă n-ar exista Valentine's Day....

Dacă n-ar exista sărbătoarea lui Valentin, cu siguranţă că oamenii ar fi inventat altă sărbătoare cu "proprietăţi" similare. Aşa că fie că sărbătoriţi sau nu Valentine's Day, fie că credeţi sau nu în această sărbătoare, vă provoc să vă gândiţi la ceea ce aţi fi voi dacă nu ar exista o zi - să zicem doar una pe an - în care să poţi să îţi declari dragostea faţă de o persoană apropiată ţie, şi aceasta într-un fel surprinzător.

Ce este de fapt sărbătoarea Valentine's Day? Este o sărbătoare inventată ca o aluzie la Sfântul Valentinius (decedat în anul 269 d. Hr., conform wikipedia...) care a fost martirizat. O relatare populară despre el scrie că ar fi fost întemniţat deoarece făcea nunţi pentru soldaţii cărora li se interzicea să se căsătorească (pe perioada serviciului lor militar roman), şi pentru că slujea creştinilor, care erau persecutaţi de Imperiul Roman. De la această idee a început apoi o legendă despre el... şi mai târziu s-a ajuns la sărbătoarea cu numele de Ziua Sf. Valentin (cam prin secolul 18), şi oamenii au început atunci un obicei de a oferi flori sau felicitări la persoana iubită (sursa: wikipedia).

Aşadar, dacă sunteţi creştini, şi faceţi fapte bune, apoi ajungeţi să fiţi persecutaţi pentru aceasta, aşteptaţi-vă ca după moartea voastră să se facă şi ziua voastră şi să se sărbătorească cu un alt obicei legat de unul din faptele "bune" făcute de voi. Sau poate pentru faptele rele? Pentru romanii din vremea vieţii lui... faptul că făcea o slujbă bisericească a fost considerată o faptă rea.

Bun, revenind la "oile noastre" acum, ne gândim şi vedem că mai toate ţările au preluat după această sărbătoare, şi au inventat propriile lor sărbători prin care iubiţii îşi manifestă dragostea unul faţă de altul prin daruri, cadouri, etc.

Îmi amintesc că atunci când eram la facultate în primul an, pe 14 februarie am primit în camera de la cămin, fiecare băiat, câte o felicitare cu un mesaj de dragoste - nesemnat - de la o fată din cămin. Pe vremea aceea cred că anumiţi profesori, sau probabil unii care vizitaseră America, au "şoptit" cuiva despre acest obicei şi... ne-am trezit cu toţi... înamorezaţi de o necunoscută care ne-a trimis un mesaj sublim, dar de efect.

Zilele trecute mă întreba cineva ce voi face pe 14 februarie. Ştiam că ar face o referire la "Valentine's Day", însă m-am făcut că nu ştiu la ce se referea. Apoi îmi zice, "ştii, Valentine's!". Am răspuns scurt cu un semn de adormit, adică, după ce termin programul de la muncă... mă duc acasă să mă odihnesc. Şi apoi am început să râdem amândoi. :)

Unii o să spună că sunt sadic, că "ignor" această sărbătoare atât de frumoasă (cum spunea şi persoana care mă întrebase). Nu ştia nimic despre sărbătoare. Ştia doar că a fost "împrumutată" de la americani... şi cam atât. De fapt nu a fost împrumutat de la americani decât numele... dar asta nu ştiu toţi!

Ce am fi dacă nu ar exista Valentine's Day? 

Cred că am fi oameni obişnuiţi cu problemele de zi cu zi, şi cred că am fi la fel de monotoni. Dacă am fi fost liberi în această zi, ca zi liberă de la stat, cu siguranţă că am fi petrecut timpul făcând tot felul de lucruri. Şi până la urmă, a-ţi arăta afecţiunea faţă de cineva iubit nu trebuie să aibă loc doar pe 14 februarie - sau oricare altă zi din an în care am sărbătorii "ziua îndrăgostiţilor" (sau orice alt nume am pune acestei zile). Am putea transforma fiecare zi într-o zi în care să zâmbim celor din jur, să spunem persoanei iubite ceea ce simţim de fapt faţă de el sau ea... şi să nu mai fi atât de ipocriţi într-o zi din an! (asta pentru că mulţi uită a doua zi cât de drăgălaşi şi de iubibili au fost cu o zi în urmă... şi devin la fel de oameni şi de animale ca mai înainte... şi o spun spre ruşinea multora dintre noi!)

Poate că ar trebui să ne mai revizuim "termostatele" emoţionale şi să reaprindem focul dragostei noastre unii faţă de ceilalţi. Să nu fim nişte ipocriţi de 14 februarie, ci să fim nişte oameni autentici, care iubesc, trăiesc şi fac pe ceilalţi din jur să fie fericiţi. Probabil că astfel am avea o lume mai bună în jurul nostru. Nu uitaţi că dragostea adevărată nu este egoistă! Vă recomand să citiţi un pasaj din Scriptură care se potriveşte atât de bine cu ziua de astăzi:

"Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău, nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul. Dragostea nu va pieri niciodată." (1 Corinteni 13:4-8a)

Dacă poţi să pui numele tău mai sus în locul cuvântului "dragostea", atunci această sărbătoare inventată de Valentine's Day nu îşi mai are rostul. Dacă toţi ne-am putea pune numele în locul cuvântului "dragostea", am avea 365 de zile de Ziua Îndrăgostiţilor. Acceptaţi provocarea?

Sursă imagine: happy-valentinesday.org




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.