Seria "Un Om numit Isus" - Partea 10 - A fost iertător (ultima parte)

Serie de mesaje alcătuite şi adaptate de Nick Laurenţiu Nica

Partea 10 - A fost iertător

Matei 18:21-35

„Atunci Petru s-a apropiat de El și I-a zis: „Doamne, de câte ori să iert pe fratele meu când va păcătui împotriva mea? Până la șapte ori?” Isus i-a zis: „Eu nu-ți zic până la șapte ori, ci până la șaptezeci de ori câte șapte. De aceea, Împărăția cerurilor se aseamănă cu un împărat care a vrut să se socotească cu robii săi. A început să facă socoteala și i-au adus pe unul care îi datora zece mii de galbeni. Fiindcă el n-avea cu ce plăti, stăpânul lui a poruncit să-l vândă pe el, pe nevasta lui, pe copiii lui și tot ce avea, și să se plătească datoria. Robul s-a aruncat la pământ, i s-a închinat și a zis: „Doamne, mai îngăduie-mă, și-ți voi plăti tot.” Stăpânul robului aceluia, făcându-i-se milă de el, i-a dat drumul și i-a iertat datoria. Robul acela, când a ieșit afară, a întâlnit pe unul din tovarășii lui de slujbă care-i era dator o sută de lei. A pus mâna pe el și-l strângea de gât, zicând: „Plătește-mi ce-mi ești dator.” Tovarășul lui s-a aruncat la pământ, îl ruga și zicea: „Mai îngăduie-mă, și-ți voi plăti.” Dar el n-a vrut, ci s-a dus și l-a aruncat în temniță, până va plăti datoria. Când au văzut tovarășii lui cele întâmplate, s-au întristat foarte mult și s-au dus de au spus stăpânului lor toate cele petrecute. Atunci stăpânul a chemat la el pe robul acesta și i-a zis: „Rob viclean! Eu ți-am iertat toată datoria, fiindcă m-ai rugat. Oare nu se cădea să ai și tu milă de tovarășul tău cum am avut eu milă de tine?” Și stăpânul s-a mâniat și l-a dat pe mâna chinuitorilor, până va plăti tot ce datora. Tot așa vă va face și Tatăl Meu cel ceresc, dacă fiecare din voi nu iartă din toată inima pe fratele său.””

Luca 23:34

„Isus zicea: „Tată, iartă-i, căci nu știu ce fac!” Ei și-au împărțit hainele Lui între ei, trăgând la sorți.”

1. Isus dă o lecţie despre iertare

- Nu o dată
- Nu de 7 ori, ci de 70 de ori câte 7 (70 x 7 = 490 de ori!)

- Pilda cu robul milostiv

          a. Unul datora 10.000 de talanţi – circa 38 de ani de lucru, dacă ar fi plata de 1 talant pe zi şi 5 zile lucrătoare

          b. Altul datora 100 de dinari – adică 20 de săptămâni de lucru

2. Domnul Isus a iertat şi S-a rugat din toată inima pentru cei ce-L batjocoreau

- Matei 18:35, „Tot așa vă va face și Tatăl Meu cel ceresc, dacă fiecare din voi nu iartă din toată inima pe fratele său.”;

- Matei 6:14-15, „Dacă iertați oamenilor greșelile lor, și Tatăl vostru cel ceresc vă va ierta greșelile voastre. Dar dacă nu iertați oamenilor greșelile lor, nici Tatăl vostru nu vă va ierta greșelile voastre.

- Pe cruce: Luca 23:34, citat mai sus.

Concluzii:

Astăzi există oameni care atâta mai vorbesc despre iertare că le e greu să-şi ceară scuze; le e greu să ceară iertarea şi să o practice în acelaşi timp.

Iertarea este harul cel mai mare făcut de Dumnezeu pentru noi, este cel mai scump dar pe care îl putem dărui persoanei / persoanelor care ne-au jignit, sau care ne-au rănit.

Ia exemplul lui Isus!
Te numeşti creştin?
Dacă da, fi asemenea Lui!

"Un Om numit Isus"Notă: Materialul de mai sus şi seriile anterioare sunt preluate din cartea electronică cu acelaşi nume, "Un Om numit Isus" scrisă de Nick Laurenţiu Nica. Cartea în format electronic (PDF) este disponibilă aici.

Înapoi la curprins

Despre autor

Cărţi de Nick Laurenţiu Nica




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.