10 adevăruri care vor schimba viaţa ta în Noul An

10 adevăruri care vor schimba viaţa ta în Noul An (sursă foto: iStockPhoto.com)Ai cumva obiceiul de a face rezoluţii de Anul Nou? Eu nu. Pe parcursul anilor am descoperit că tradiţia de a face jurăminte de schimbare la începutul Noului An este un exerciţiu spre dezamăgire. În fiecare an dietele mele dau greş, obiceiurile stau aceleaşi, iar rezoluţiile mele de a face lucrurile în mod diferit... eşuează.

Asta poate că se datorează faptului că m-am concentrat pe lucrurile greşite.

Nu e nimic greşit cu a face alegerea de a fi mai sănătos sau a încerca lucruri noi la începutul unui an nou. Doar că anul acesta mă simt motivat să fac schimbări care chiar contează. Şi acelaşi lucru îl doresc şi pentru voi.

În timp ce mă gândesc la voi şi la ceea ce sper pentru voi în anul nou, gândurile mele merg în cerc spre impactul adevărului lui Dumnezeu. Majoritatea dintre cei care vin la acest blog este pentru că au fost deja expuşi la adevărul lui Dumnezeu, într-un fel sau altul. Însă, dacă eşti ca mine, există evidenţă în viaţa ta că adevărul acela nu te-a transformat într-adevăr după felul cum trăieşti tu.

Este o mare diferenţă între a cunoaşte adevărul lui Dumnezeu şi a-l îmbrăţişa pe deplin. Nu-mi pot imagina felul în care s-ar schimba vieţile noastre dacă noi am fi ales să credem ceea ce spune Dumnezeu în Cuvântul Său, şi să permitem acelui adevăr să schimbe felul cum trăim. E chiar şi mai uimitor pentru mine să creez viziunea impactului pe care l-am putea avea asupra altor persoane prin cunoaşterea adevărului lui Dumnezeu, crederea acestuia şi punerea lui în acţiune. Acest gând îmi face pielea de găină.

Dar să vă ajut să începeţi. În postarea anterioară am avut câteva întrebări de reflectare asupra vieţilor noastre şi ceea ce vom face în Noul An. Datoria ta de acum este să identifici zonele din viaţa ta care au nevoie de o doză din adevărul lui Dumnezeu şi să pui acel adevăr la lucru în propria ta viaţă.

Eşti gata? Să alegem adevărul împreună!

1. Voi lăuda pe Dumnezeu în zile bune şi în zile rele în acest an - "Tu eşti bun şi faci bine" (Psalmul 119:68a).

Când totul merge bine, e uşor să crezi că Dumnezeu este bun şi să începi să-L lauzi din această cauză. Doar că atunci când viaţa devine dură, suntem ispitiţi să punem sub semnul întrebării bunătatea lui Dumnezeu şi să "uităm" să-L lăudăm. Când viaţa ta devine dezordonată, poţi alege să crezi Cuvântul lui Dumnezeu mai degrabă decât să te încrezi în emoţiile tale şi să Îl lauzi pe Dumnezeu în toate circumstanţele.

2. Voi trăi ca şi cum aş fi profund iubit în acest an - "Domnul i S-a arătat de departe, zicându-i: Te iubesc cu o iubire veșnică; de aceea Îmi păstrez îndurarea față de tine!" (Ieremia 31:3).

A te simţi neiubit poate avea un impact imens asupra felului cum trăim. Mai specific, a crede minciuna că nimănui nu-i pasă de tine poate duce la depresie, anxietate şi comportamente destructive. Adevărul este că tu eşti profund iubit de Dumnezeu. Dacă crezi că dragostea lui Dumnezeu este reală şi o primeşti, aceasta îţi va transforma viaţa.

3. Voi acorda o mai puţină atenţie la ceea ce cred alţii despre mine în acest an - "În El, Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii, ca să fim sfinți și fără pată înaintea Lui. În dragoste, El ne-a predestinat pentru înfiere prin Isus Cristos, după buna plăcere a voii Sale, spre lauda slavei harului Său pe care ni l-a arătat cu bunătate în Preaiubitul Lui." (Efeseni 1:4-6).

Atunci când un prieten, un coleg de muncă sau o persoană iubită ne respinge, e uşor ca acest aspect să ne zdruncine lumea noastră. Este totodată uşor să ne înfăşurăm în încercarea de a fi pe placul oamenilor din jurul nostru pentru a evita respingerea. Doar că adevărul lui Dumnezeu este că El te-a ales şi te-a iubit destul ca să te adopte în cadrul familiei Lui. A alege să îmbrăţişezi pe deplin acest adevăr oferă de fapt perspectiva de care avem nevoie spre a fi mai puţin preocupaţi cu ceea ce cred alţii.

4. Nu voi folosi lucruri care să mă facă să mă simt bine în acest an - "Domnul este păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic" (Psalmul 23:1).

Dumnezeu este suficient pentru a-ţi satisface nevoile tale. Dacă-L ai pe El ai tot ceea ce îţi trebuieşte. A crede acest adevăr te va face să te opreşti din a încerca să te faci să te simţi bine prin a avea lucrurile corecte. Ai deja ceea ce ai nevoie.

5. Voi face tot ce-mi stă în puteri spre a învinge un obicei păcătos în acest an - "Noi știm că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, pentru ca trupul păcatului să fie lăsat fără putere, în așa fel încât să nu mai fim sclavi ai păcatului; căci, cine a murit cu adevărat, a fost eliberat de păcat." (Romani 6:6-7).

Adevărul lui Dumnezeu este că tu nu trebuie să păcătuieşti şi orice tipar păcătos din viaţa ta poate fi învins prin puterea lui Hristos ce locuieşte în tine. Asta nu înseamnă că a învinge păcatul nu necesită adeseori muncă. Poate că ai nevoie să-ţi mărturiseşti păcatul unui prieten sau pastor creştin, să recrutezi un partener de dare de seamă, sau să înlături un obicei sau o relaţie care a devenit o piatră de poticnire ca să opreşti un obicei păcătos din viaţa ta. Însă Cuvântul lui Dumnezeu promite că poţi primi libertate. Crede acest adevăr, şi apoi fă ceea ce este necesar pentru a înlătura păcatul.

6. Voi îmbrăţişa o provocare de mărimea lui Dumnezeu în acest an - "Pot totul în Hristos, care mă întăreşte" (Filipeni 4:13).

Dumnezeu nu ţi-a poruncit să faci ceva în care să nu fie harul Său care să te însoţească. Aceasta înseamnă de exemplu că,
7. Voi accepta responsabilitate pentru acţiunile mele în acest an - "Sufletul care păcătuiește, acela va muri! Fiul nu va fi responsabil de nelegiuirea tatălui și nici tatăl de nelegiuirea fiului. După cum dreptatea celui drept îi va fi de folos doar lui, tot așa răutatea celui rău se va răsfrânge doar asupra lui." (Ezechiel 18:20).

Eşti responsabil înaintea lui Dumnezeu pentru comportamentul, răspunsurile şi alegerile tale. Poate că nu eşti capabil să controlezi lucrurile care ţi se întâmplă în acest an, însă poţi controla felul cum răspunzi la lucrurile pe care Dumnezeu le permite să vină în viaţa ta. A face alegerea de a te opri să blamezi pe alţi pentru modelele negative din viaţa ta şi a-ţi asuma responsabilitatea personală pentru propriile alegeri te va elibera să asculţi de Dumnezeu indiferent de circumstanţele tale.

8. Voi fi mult  mai preocupat cu privire la sfinţenia mea decât cu fericirea mea în acest an - "Fiţi sfinţi, pentru că Eu sunt sfânt!" (1 Petru 1:16).

Isus nu a murit ca noi să putem trăi o viaţă pentru noi şi plăcerea noastră, ci ca noi să fim liberi să trăim o viaţă care este pe placul Său. Şi a-I fi pe plac uneori necesită sacrificii. Însă orice sacrificiu pe care-l facem este temporar şi nu poate fi comparat cu bucuria şi împlinirea pe care o vom dobândi în eternitate. Doar prin a căuta să fim sfinţi putem să experimentăm vreodată adevărata fericire.

9. Voi adăuga laudă, mulţumire, ascultare şi mărturisire în viaţa mea de rugăciune în acest an - "Căci pe cei pe care i-a cunoscut mai dinainte, El i-a și hotărât mai dinainte să fie asemenea chipului Fiului Său" (Romani 8:29a).

Dumnezeu este mai preocupat cu privire la schimbarea ta şi glorificarea Lui decât cu rezolvarea problemelor tale. Cu acest adevăr în minte, o viaţă de rugăciune echilibrată ar trebui să includă mai mult decât a cere lui Dumnezeu să ne repare problemele noastre. Lucrează spre a construi o relaţie cu Dumnezeu care nu este strict concentrată pe a cere lui Dumnezeu să schimbe circumstanţele tale.

10. Mă voi concentra mai mult pe Isus şi mai puţin asupra mea în acest an - "El trebuie să crească, iar eu să mă micşorez" (Ioan 3:30).

Adevărul este că nu este cu privire la tine, ci este cu privire la El. Lumea nu a fost creată ca să se rotească în jurul tău. Ea a fost creată să fie preocupată cu Hristos. Anul acesta caută fiecare oportunitatate de a face din viaţa ta o slujire pentru Isus şi atragerea altora către El.

Erin DavisNotă: Articolul de faţă este o adaptare a unui material scris iniţial de Erin Davis (foto alăturat) pe blogul ei truewoman.com, preluat de CharismaMagazine (de unde a fost preluată fotografia de la începutul acestei postări) şi este folosit cu permisiune.  Ea este autoarea a mai multe cărţi care aplică adevărul lui Dumnezeu la marile subiecte principale ale vieţii precum frumuseţea, puritatea şi calitatea de mamă. Erin şi Jason (soţul ei) sunt părinţi şi au trei băieţi adorabili, Eli, Noble şi Judah. Dacă citaţi sau folosiţi acest material în altă parte, este obligatoriu să păstraţi şi această notă de final, toate linkurile din acest articol şi sursa de unde l-aţi preluat (adică acest blog).




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.