"Visul American" se poate visa şi cu ochii deschişi!

De câteva zile tot încerc să dau de un prieten din America să-i iau un mic interviu despre cum percepe el America. De fapt "American Dream", ca să vorbim pe limba lor.

Chestia care m-a cam pus pe gânduri este că... ori trebuie să fiu cucuvea de noapte să dau de el online, ori să mă trezesc în zori de zi să-l pot găsi la o oră favorabilă, asta datorită fusului orar diferit dintre România şi zona în care locuieşte el în America. Unde mai pui vorbă că sunt unii în America unde dimineaţa vine prima, iar la alţii ultima. Chestia asta nu am prea înţeles-o eu aşa de bine decât după ce am trecut cu brio de examenul de la Astronomie. Ce-i drept nu mai reţin în care parte se învârte Pământul în jurul Soarelui, dar ştiu un lucru logic: când la noi e zi, la americani e noapte! :)

Când eram mici şi era noiembrie friguros afară, veneam cu caciuli pe cap şi ... ni le trăgeam unu la altu pe ochi şi ziceam acelaşi lucru, fără să ne gândim prea mult la ce ziceam. Ne scuzam "gestul" cu o expresie care este de fapt una din diferenţele care ne separă de ţara la care visează aşa de mulţi oameni de pe planeta aceasta.

Din câte am înţeles eu, Hollywood-ul nu redă America aşa cum este ea de fapt. Ţin minte că am vorbit cu prieteni din SUA, veniţi în vizită în România, şi ştiu că i-am întrebat de câteva ori, "Băi frate, la voi se trage pe stradă cu pistoale şi se urmăreşte cu opt maşini de poliţie maşinile cu mafioţi şi traficanţi de droguri?" "Nu măi frate!", răspundeau ei, "asta e doar la Hollywood!!!!" Aşa că am tras concluzia că... dacă vreu să vizitez vreodată America, să fac tot binele şi să evit zona aia de Hollywood, unde se spun "baliverne" să "ducă poporul de nas cu televizorul" (dacă mai ţineţi minte cine avea această expresie).

Revenind la oile noastre acum, m-am gândit să văd cum este posibil să ajung în America şi să nu am probleme. Destul de simplu! Merg la o agentie de turism şi studiez ofertele pentru America. Cred că la o agentie de turism o să găsesc şi ceva mai special, cum ar fi... o vacanţă cu work and travel, adică "îmbin plăcutul cu utilul", fac şi bani, dar şi vizitez America! Ţi se pare interesant acest concept?

Primul lucru care trebuie să-l iau în considerare este să am acte valabile şi ar fi optim să fiu student - şi note bune, desigur - la o facultate. Asta pentru că cei care nu sunt studenţi nu prea au şanse să primească viza pentru acest tip de program. Dar nu mi-o luaţi în nume de rău acum! Important e să ai voinţă, să ai ceva finanţe pentru biletul de avion - oricum se recuperează banii după ce se revine în ţară, pentru că, am înţeles eu, 1 lună de muncă în America... este cam cât jumătate de an de muncă la noi, dacă găseşti un job bun acolo. Şi nu uita să iei cu tine şi un calculator să faci economie la ce câştigi... că se pot cheltui la fel de repede pe cât îi câştigi acolo!

După ce rezolv cu toate actele, bănuţii de bilet, merg şi caut oferta acestei Vacanţe Speciale. Trebuie să ştiţi că participarea la o astfel de vacanţă are un număr limitat de locuri şi anumite condiţii. Scopul şi conceptul acestei vacanţe este acela de a avea un schimb de experienţă, de cultură, de îmbunătăţire a limbii engleze şi, de ce nu, să-ţi faci prieteni noi.

Să spunem că toate actele le am în regulă, primesc DS-ul (adică permisul de muncă, valabil pentru perioada acestui program) şi peste 2-3 săptămâni am zborul spre State. De zbor se ocupă tot agenţia de turism, să nu mai fiu eu cu stres să caut zboruri, ore favorabile, transferuri, şi restul. Personal cred că aş opta să lucrez la un hotel. Acolo e locul unde întâlneşti tot felul de oameni şi ai ocazia să interacţionezi cu ei, mai ales să practici limba engleză. Apoi aş merge să lucrez la un restaurant să văd cum mănâncă oamenii din America, ce fel de mâncăruri se gătesc la ei, cum se gătesc, ce condimente sunt preferatele lor... ce mâncăruri tradiţionale există la ei... şi cum spală ei vasele. Da, pentru că mie îmi place să fie totul curat! La unele restaurante de la noi poţi să te uiţi la farfurii şi la tacâmuri şi pe loc poţi să tragi concluzia: se merită / nu se merită să mănânci aici!

Eeeee, şi când ne gândim că după o lună de muncă din greu, la care orice român ar trage nu doar la cele 8 ore alocate pe zi, dar poate ar încerca să facă şi ore suplimentare - care se plătesc la ei! - stăm cu gândul că trebuie să strângem şi să economisim bani, dar într-o zi o să simţi nevoia unui concediu, o să fi extenuat dacă soliciţi corpul la prea multă muncă. Tocmai de aceea acest program de work and travel a fost conceput să nu ne facă să ne simţim "sclavi pe tărâm al viselor"... ci ca şi când am fi co-naţionali cu americanii!

Personal aş lua o maşină, un ghid sau un prieten american, şi l-aş pune să mă ducă întâi la el acasă. M-aş bucura mai mult dacă aş ştii că el nu stă la un bloc ca mine, să observ cum e "viaţa la ţară" la ei. Deci cred că ar fi bine să fiu undeva într-o zonă gen Texas. Sau Florida, sau undeva unde să aibă casă, curte, animale, responsabilităţi. Nu vreau blocuri! Nu vreau aglomeraţie că nu îmi place, clar!

După ce aş vedea cum îşi îngrijesc ei gospodăria - şi desigur, am face poze fără număr să am ce aduce înapoi la familia din România - am purcede să vizităm Marele Canyon, probabil să dăm cu banu prin Las Vegas, cine ştie, poate câştig ceva acolo fără prea mult efort... hehehehehe

Apoi aş merge să vizitez New York-ul, să văd unde au fost cele 2 turnuri, Wall Street-ul, să bem o cafea la Donkin' Donuts, să vedem Statuia Libertăţii şi să facem poze haioase în zonă.

A doua zi aş merge la Muntele Rushmore, să mă urc pe capul unuia dintre preşedinţii Americii sculptat acolo şi să fac poze pe care să scriu, "am stat pe capul preşedintelui"... hehehehe - cu siguranţă că o să creadă prietenii din SUA că m-a afectat şi pe mine acolo, în ţara lor, programul Obamacare...

Apoi cred că ar merge o scurtă vizită la Seattle, unde se află şi una din cele mai bune cunoştinţe de familie, să ne ducă pe cel mai mare turn să "atingem luna" şi să vedem oamenii mici ca furnicile.

Vai, da ce multe lucruri am de vizitat în America, nu ştiu dacă mi-ar ajunge o lună de zile doar pentru vizite, şi să îmi mai rămână şi bani de "adus acasă"!

Cred că trebuie să facem o scurtătură pe undeva, să mergem şi la un mic shopping. În această privinţă cred că aş lăsa pe prietenul meu să mă ducă să văd într-o zi doar magazine, să ne holbăm ochii la preţuri, să trimitem poze cu preţurile la prietenii din România şi să le spunem că la americani totul e aşa de ieftin!!!!!

Şi apoi ar merge şi o mică pauză la nişte băi, să spunem la Colorado Springs? Cu siguranţă că da! E zonă care seamănă aşa de mult cu oraşul meu natal, Braşov. Singura diferenţă e că munţii sunt mai mari la ei şi mai mulţi, şi pădurile sunt încă păduri. Şi în Colorado sunt multe lucruri de vizitat, cum ar fi "The Seven Falls" (Cele Şapte Cascade), ceea ce la noi în judeţul Braşov este în miniatură... "Cele Şapte Scări" (care au fost recent redeschise, chiar astăzi am citit într-un ziar local despre aceasta, ce coincidenţă!):

De acolo cred că am putea trece cu uşurinţă spre Utah, unde este un mare parc naţional... şi desigur, sediul Mormonilor! Ăla chiar vreau să-l văd! Am înţeles că au un templu mare, mai mare decât are Vaticanul catedrala. Numai că nu ştiu dacă o să ne lase să intrăm să vizităm dacă nu suntem "din secta lor" (cum zicem noi în România). Cu siguranţă vom folosi acolo ceva din şmecherismul românesc, vom inventa ceva pe loc şi vom intra să vedem ce e în clădirea aia mare.

M-aş duce la un concert de-al lui Joe Nichols, cu siguranţă! Vă dau mai jos un clip cu el, să vă ajute să visaţi şi voi la America:


Şi cred că pe la finalul perioadei de Vacanţă Specială, mi-aş face timp să adun câteva poze, vederi şi probabil şi o frunză de marihuana din California (unde am înţeles că este crescută pentru medicamente, dacă nu greşesc eu), aş merge la Pizza Hut să văd dacă are acelaşi gust pizza de acolo ca cea de la Pizza Hut din România, şi mi-aş pregăti câteva rânduri pentru un feedback complet pe pagina de facebook a Vacanţelor Speciale - www.facebook.com/VacanteSpeciale, pe care v-o recomand dacă sunteţi curioşi să aflaţi mai multe detalii despre munca şi viaţa din America.

Aţi fi gata să faceţi împreună cu mine o astfel de călătorie şi să vă întoarceţi înapoi în România să aveţi ce povestii la cei dragi? Oricât de mare ar fi tentaţia să rămâneţi acolo, asiguraţi-vă că nu aţi călcat prin Hollywood, că o să vă molipsească şi o să-mi ziceţi apoi că de ce nu v-am avertizat. Apropo, americanii nu mănăncă mămăligă cu sarmale ca noi, dar există comunităţi cu români unde se gătesc acestea, şi merită să le vizitaţi, să le aduceţi nişte mălai proaspăt şi bio din România!

Note: Fotografia de la începutul aceastei postări este preluată de pe site-ul npr.org. Celelalte fotografii cu lucruri de vizitat din America sunt preluate de pe Pinterest. Această postare a fost scrisă pentru SuperBlog 2013.





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.