A merge sau a nu merge la biserică?

A merge sau nu la biserică? - foto de Robert G Allen de la Pro Image Photography - preluat de pe unsplash.comÎntrebarea aceasta cred că s-a auzit de mai bine de 10 ani. Am crescut într-o familie de slujitori ai lui Dumnezeu și pe măsură ce creșteam am fost și eu implicat în cadrul bisericii în diferite slujiri. Am văzut, de fapt, că în mintea mea, cu cât căpătam mai multă înțelepciune, vedeam lucrurile dincolo de perdea. Și ceea ce am văzut nu mi-a plăcut.

Nu mi-a plăcut ipocrizia aceea de a vedea pe oameni că spun un lucru și apoi să vezi că fac cu totul altceva. Nu mi-a plăcut legalismul sau atitudinea de judecată a altora. Peste timp, m-am lăsat ademenit într-un cadrul al minții că... aș putea avea o umblare măreață cu Dumnezeu și o relație cu Isus atâta timp cât mențineam timpul meu de liniște și viața de rugăciune vii în viața personală... și atâta timp cât le făceam în felul meu.

Te simți și tu la fel? Te afli și tu cumva în acest cadru de mentalitate?

Ocazional mă aventuram și ieșeam din biserică să vizitez alte biserici ici și colo. Dar niciodată nu m-am simțit confortabil cu un aspect sau altul. Întotdeauna parcă era ceva la care am permis să mă țină departe.

După ani la rând am folosit și eu alte scuze de a nu frecventa biserica: eram obosit după o perioadă lungă de muncă, sau că aveam nevoie de timp care să îl petrec cu familia mea. Doar că nu am folosit niciodată aceste scuze atunci când era ceva ce vroiam să fac, cum ar fi să mă duc la o sală de fitness sau să îmi iau o vacanță.

În fond, am folosit o scuză sau alta de a nu mă implica în nici o biserică.

Când am ajuns să realizez și să înțeleg ceea ce era dincolo de propria mea perdea, și eu eram un ipocrit. Da, o admit, recunosc! Dincolo de perdeaua mea eu îi judecam pe alții pentru atitudinile lor sau pentru ceea ce au făcut sau nu au făcut.

Adevărul este acesta: toată lumea are probleme. Fiecare biserică are probleme. Bisericile sunt conduse de oameni. Și oamenii sunt oameni și sunt păcătoși, inclusiv eu însumi.

Diferența dintre ei și mine era simplă: ei încercau măcar să observe părtășia cu alți creștini și să slujească Domnului.

Cu ceva ani în urmă aceasta a început să devină ca o povară asupra mea: trebuia să-mi ajustez atitudinea mea și să mă debarasez de ipocrizia mea și să devin implicat.

Acum că sunt într-o biserică și sunt implicat într-o slujire, încă mai văd oameni care fac și spun lucruri și ei nu sunt neapărat de acord cu acestea. Sau poate ei fac ceva pe care eu aș trata în mod diferit. Și sunt 100% sigur că unii vor spune exact același lucru despre mine. Diferența acum este pe două planuri:

1. Realizez că nici eu nu sunt perfect, și sunt 100% sigur că la cei din jur nu le place felul în care spun sau mânuiesc lucrurile uneori.

2. Valoarea părtășiei și a prieteniei este atât confortantă cât și bună pentru sufletul meu spiritual. Nu doar că pot vorbi cu cei care au nevoie de ajutor, dar pot vorbi și cu cei care mă pot ajuta și pe mine personal.

Mai devreme acționam pe cont propriu - tratând lucrurile dure ale vieții prin propriile puteri - pe când acum am mulți frați și surori în Hristos care îmi susțin spatele. Există un confort în număr mare!

Așa că... pune și tu un stop la scuze. Oprește-te din a mai judeca și uită de ceea ce s-a întâmplat în trecut. Îți promit că dacă te alături sau începi să participi în cadrul unei biserici care crede în Biblie, în care se învață Biblia, o să fie mai puține daune produse în tine în acea biserică decât dauna care va avea loc când tu și familia ta stă în afara bisericii.

Nathan Tabor, imagine preluată de pe site-ul nathantabor.comNotă: Materialul de mai sus este o adaptare personală a unui articol scris de Nathan Tabor (foto alăturat) în Christian Post, lucruri cu care m-am identificat și eu personal. Nathan locuiește în North Carolina, SUA, împreună cu soția și fiica lor. El a fondat și deține o serie de afaceri încă din anul 1999, însumând peste $150 milioane în vânzări. Anumite strădanii ale sale au fost copleșite de succes în timp ce altele au fost eșecuri epice. El este pasionat cu privire la aplicarea Cuvântului lui Dumnezeu în viața sa personală și profesională și în a-i ajuta pe alții să facă la fel, în calitatea sa de consultant și antrenor în domeniul extinderii afacerilor. Pentru a afla mai multe despre el, vizitați site-ul său NathanTabor.com. Dacă citați acest material în altă parte, rog să specificați sursa, adică acest blog. Mulțumesc!




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.