Pentru cei care dau cu piciorul în șansa a doua...

Eric LeMarque și Perry Noble - doi oameni care au primit a doua șansă... colaj făcut de mine din imagini de pe imdb.com si google imagesProbabil că nu îi veți recunoaște pe cei doi din colajul de foto alăturat; probabil că vă gândiți la ce veți putea citi în rândurile de mai jos, mai ales dacă vă uitați mai îndeaproape la fotografie. Nu, nu e una și aceiași persoană - asta vreau să clarific acum.

Sunt doi bărbați diferiți care au trecut prin viață, prin problemele vieții și care își spun povestea vieții lor, unul s-a luptat cu drogurile, abandonul parental, frig, îngheț și pierderea celor două picioare - Eric LeMarque (în fotografia din stânga, are 48 de ani) - iar celălalt, spre uimirea tuturor, mai zâmbește, mai este în viață, mai are picioare, dar a dat cu ele în a doua șansă a vieții lui - Perry Noble (în fotografia din dreapta, are 46 de ani).

De primul abia am auzit după ce am urmărit filmul ”6 bellow - Miracle on the Mountain” (2017), care este o dramă biografică a vieții unui copil ce a devenit jucător de hochei și care datorită drogurilor și a unui eșec din cariera sa, decide să meargă pe un munte să își înfrunte demonii săi (cum scrie descrierea filmului pe imdb.com).

Ca oricare alt atlet profesionist, cariera lui Eric a ajuns la un final. A primit ulterior o slujbă la o companie de produse de sport, însă din lipsa rutinei și a încântării oferite de hochei a găsit alte lucruri care să-l ducă la înălțimea la care era odinioară pe gheață - inclusiv droguri precum metamfetaminele.

Mă făceau să mă simt euforic, îmi ofereau un val incredibil de energie, o ridicare și o incredibilă stare. Aceasta mi-a afectat judecata; m-am izolat de familie, de prietenii mei, făceam ce doream, când doream, cum vroiau, cu cine vroiam și nimic altceva nu mai conta pentru mine.

Apoi Eric a dezvoltat o altă dependență.

Snowboadingul a devenit pasiunea mea. Era ceva pentru care trăiam și ceva cu care am devenit foarte egoist și eram gata să sacrific capacitatea mea de muncă.

După cum se pare el a sacrificat chiar mai mult - vă recomand să urmăriți filmul care este povestea ce începe din acest punct - Eric făcea snowboarding în munții mamut din California unde o furtună era pe cale să înceapă și patrula de schi din zonă închidea pistele... doar că el i-a ignorat; era determinat să mai facă încă o tură. Și această decizie l-a dus într-un iad viu pe care nu și l-ar fi putut imagina niciodată.

Cu o rană la picior, luând-o pe o cărare greșită, a ajuns să petreacă noaptea de minus 21 grade celsius sub un pom, în zăpadă, tremurând, înconjurat de sunete ciudate, lupi care îi dădeau târcoale. În ziua următoare își propusese să coboare și să ajungă la stațiune, doar că piciorul lui accidentat nu se mai simțea - când și-a dat șoseta jos piciorul lui era negru și violet. A continuat să meargă doar că a deviat de la traseu. Își târa piciorul după el prin zăpadă, înaintând greoi; nopțile următoare le-a dormit în peșteri de zăpadă săpate cu snowboad-ul care îl târa după el ca scut, ca apărătoare, ca acoperiș în timpul nopții înghețate.

La cinci ore distanță de locul unde era el era mama lui, în Los Angeles, care a început să se îngrijoreze că el nu îi mai răspundea la telefoanele ei. Cumva a reușit să convingă autoritățile că fiul ei dispăruse. ”Auzeam în vocile lor panica și frica”, spunea Susan, mama lui. ”Am continuat să plâng și să strig, 'Doamne, te rog să-l veghezi tu. Indiferent ce s-ar întâmpla, fă-l să trăiască!'”

Într-un târziu l-au găsit datorită semnalului radio transmis de un aparat portabil, care tocmai se descărcase în timp ce el căuta să transmită semnale radio. Trupul lui avea atunci, după cele 7 zile de mers prin frig, 30 de grade Celsius, era deshidratat într-o stare severă și pierduse 18 kg. Eric era în viață, dar ambele lui picioare au trebuit să fie amputate...


În cadrul unui interviu de mai târziu cu cei de la CBN, Eric declara următoarele: ”Am mers la o biserică într-un cărucior cu rotile. M-am pus pe genunchii mei, am început să îi dau laudă lui Dumnezeu și am cerut Domnului să vină în inima mea și l-am primit. De acolo s-a schimbat viața mea.

Acest punct a dat un nou scop vieții lui Eric. Iată ce mai declara el, ”Cel mai mult timp în care cineva a supraviețuit în aceste condiții a fost de două nopți; eu am supraviețuit șapte și acesta este un motiv pentru care sunt aici - sunt aici să-l glorific pe Dumnezeu. Tocmai am găsit o laudă în inima mea. Tocmai am găsit o transformare.” Eric este căsătorit acum și are doi copii. De atunci nu a mai pus mâna pe droguri și încă iubește snowboarding-ul. Dacă e ceva ce a învățat din această experiență... aceasta este viața trăită cu și în Hristos, după cum declara și el. Eric este autor best-seller, vorbitor inspirațional, mai multe detalii despre el puteți găsi pe site-ul www.ericlemarque.com.

De al doilea, Perry Noble (fotografia din dreapta de la începutul acestei postări) am auzit mai puține, dar destule pentru a contura o imagine despre sine. Este (sau a fost, nu știu dacă mai poate fi considerat, la final o să decideți voi, eu doar îmi exprim o părere personală) un predicator american, autor și fost pastor senior al NewSpring Church, o mega biserică din Anderson, Carolina de Sud (de unde a fost demis pe 10 iulie 2016, detalii mai jos). Predicile sale săptămânale erau urmărite de peste 32.000 de oameni în cele 11 campusuri din Carolina de Sud, peste 7.200 îl urmăreau în transmisiile online în direct. El și-a câștigat notabilitatea în calitatea de pastor senior al celei mai mari biserici din cadrul Convenției Baptiste din Carolina de Sud în care se afla și biserica sa, a doua cu cea mai rapidă creștere din Statele Unite. Notorietatea și-a dobândit-o pentru remarcile controversate făcute cu privire la Cele Zece Porunci în timpul unei slujbe de Crăciun de la biserica sa, precum și ca urmare a înlăturării sale forțate din cadrul bisericii, din calitatea de pastor.

În 2014, în ajunul Crăciunului, Perry Noble a aprins un incident cu privire la folosirea unui cuvânt de natură rasistă, nigger (tradus în română cu ”negrotei” sau ”cioară”, cuvânt care are o conotație de rasism).  Comitetul bisericii NewSpring Church a emis o declarație ca răspuns al acuzațiilor că Pastorul Noble (ciudat este că numele său în limba română înseamnă ”nobil”...) ar fi spus cuvântul nigger în cadrul predicii sale; iată ce au declarat ei atunci:

Cu privire la întrebarea legată de cuvântul 'N', Perry nu folosește acest cuvânt și nu se adresează nimănui din viața lui cu un astfel de cuvânt. El nu a folosit acel cuvânt în mesajul său și ceea ce ați perceput că el ar fi făcut-o este de fapt o chestiune de cuvinte care au fost amestecate, ceea ce se poate întâmpla oricui care ține un discurs.

Am fost un rasist”, declara Perry Noble. ”Bunicii mei foloseau cuvântul 'n' în mod recreațional. De fapt toți oamenii albi pe care îi știu o făceau - așa că și eu o făceam. Nu îi vedeam pe negri ca indivizi cu inimi reale, suflete reale, sentimente reala care chiar să conteze pentru Dumnezeu - i-am văzut ca un grup de oameni care erau diferiți de mine, astfel permițându-mi să-i plasez într-o categorie anume și să-i destitui drept neimportanți. Doar că... ceva s-a întâmplat cu mine în 1990 care avea să schimbe (și încă mai schimbă) felul cum îi văd eu pe oameni - m-am rugat și l-am primit pe Hristos în viața mea, ceea ce este adevăratul catalizator pentru schimbarea inimii și a minții mele cu privire la steagul Confederat.

După predica din ajunul aceluiași Crăciun Noble a lansat o controversă care a început imediat din cuvintele de introducere ale mesajului său. A pretins că nu există cuvântul evreiesc pentru ”poruncă”, când de fapt există. Multă presiune a căzut peste Perry Noble și NewSpring Church pentru această greșeală până în punctul când Noble a lansat un mesaj aprins pe twitter; el și-a cerut ulterior scuze pe blogul său pentru această greșeală și pentru mesajul de pe twitter.

Pe 10 iulie 2016 pastorul Perry Noble a fost înlăturat din slujba de Pastor Senior al NewSpring Church datorită abuzului de alcool și neglijarea îndatoririlor față de familia sa. Am urmărit această slujbă cu inima la gură pentru că am vrut să aud de la prima mână cele relatate și cele declarate, dacă erau așa cum scriau site-urile despre el. Da, ajunsese să fie o batjocură că beția l-a dus dincolo de umanitatea sa și aceasta l-a destituit. Vă recomand, dacă aveți timp, să citiți declarația bisericii sale și declarația personală a lui Perry Noble în acest sens, o să vă lumineze ”puțin”. Mi-am permis să citez o parte din începutul declarației lui Perry, înainte să mergem mai departe:

Bună NewSpring” - după cum se adresa el comunității bisericii unde a fost el Pastor Senior. ”Sper că toți ați avut o săptămână uimitoare și știu că și slujba de astăzi va fi una uimitoare” (apropo, la slujbă el nu a fost prezent, cel puțin cât am reușit să urmăresc eu și din cele declarate de cel care a condus slujba din acea duminică, el era plecat... sau ”dus” cum ar spune unii dintre noi). ”Cu toate acestea vin înaintea voastră cu o inimă îngreunată pentru a vă spune că începând de vineri 1 iulie (2014) nu voi mai fi pastorul senior al NewSpring Church. Speram să fie o glumă, o parte a unei ilustrații de predică... totuși, este adevărat. Am spus adesea că NewSpring există ca să ajute pe cei răniți, pe oamenii imperfecți. Am glumit că nu ar trebui să frecventați NewSpring dacă sunteți deja perfecți pentru că eu aveam să vă încurc mințile! Acesta a fost felul meu de a vă spune că eu călătoresc într-o aventură în fiecare zi alături de fiecare dintre voi spre a face următorul pas spre a deveni mai mult ca și Isus. Dacă ați frecventat biserica NewSpring de ceva vreme veți știi că eu nu am pretins niciodată să fiu pastorul perfect sau, mai mult, că sunt creștinul perfect. Ceea ce am văzut pe Domnul făcând în ultimii 16 ani a fost un miracol al zilei moderne. Totuși, în obsesia mea de a face totul posibil de a câștiga 100.000 de suflete și chiar mai mult - am ajuns la un punct de cost personal din propria-mi viață și a creat o tensiune asupra căsniciei mele.

Mai apoi el declară că a băut peste măsură și că a întrecut și măsura și că îi pare rău și își cere iertare. A realizat că nu el era dezamăgit de alții, ci era de fapt dezamăgit de sine însuși. Una din cărțile sale, Overwhelmed (Copleșit - apărută în 2014) tratează de fapt luptele sale cu boala mintală, după cum declara chiar el însuși în cadrul unui interviu din martie 2014 cu cei de la Christian Post. Coperta cărții acesteia are și un subtitlu sugestiv - învingând lupta împotriva îngrijorării.

Steven Furtick - pastorul bisericii Elevation Church din Carolina de Nord și Perry Noble - imagine de pe christianpost.comNu știu dacă vă vine să credeți, dar la numai șapte luni după ce a fost concediat din funcția de pastor, Perry Noble s-a întors înapoi la amvon, după ce a terminat un program de reabilitare, în luna februarie a acestui an, cu binecuvântarea prietenului și confidentului său, Steven Furtick (foto alăturat în stânga), pastor al Bisericii Elevation Church din Carolina de Nord. Perry chiar a continuat să predica la alte biserici în timp ce conducea o firmă de afacere și de consultanță numit The Growth Company, care învață bisericile cum să crească.

El chiar și-a depus actele la Secretariatul de Stat din Carolina de Sud ca să înregistreze o biserică nouă intitulată Second Chance Church (Biserica Șansei a Doua) în iulie, dar la numai o săptămână după aceasta foștii săi colegi de la biserica ce l-a demis, NewSpring Church, l-au declarat că el încă este nepotrivit din punct de vedere biblic să fie un pastor. Pastorul de la departamentul de învățătură de la NewSpring, Clayton King a explicat aceasta:

Ni s-au adresat întrebări de ce poate Perry să predice la alte biserici dar nu la NewSpring. Nu putem vorbi de alte biserici și de felul cum iau ele decizii. Cât ne privește pe noi, în prezent Perry nu îndeplinește calificările biblice ale unui pastor, învățător, păstor”, a declarat King în cadrul unei întâlniri de familie de la această mega-biserică pe 21 iulie 2017.

La începutul lunii noiembrie 2017 Perry a anunțat că după 17 ani de căsnicie... va divorța de soția sa, Lucreția. Această decizie a lui Perry m-a pus pe gânduri, deși declarația lui nu ar mai face mare valuri acum, iată ce a declarat el miercuri, 1 noiembrie 2017:

Aceasta este unul din cele mai dificile lucruri care le-am comunicat vreodată și înțeleg că va fi și mai dificil pentru cei care vor citi acestea. După ce am fost căsătorit 17 ani, am descoperit că am ajuns eu însumi într-un loc unde nu mi-am imaginat niciodată că voi ajunge - și nimeni care a fost căsătorit nu visează într-un milion de ani că mariajul lor va ajunge într-o zi la divorț. Totuși, aici mă aflu în acest punct din timp. Fac tot ce pot mai mult să trec prin acest proces personal profund și dureros cu cât mai mult har posibil”, declara el, cerând ca să i se respecte intimitatea familie sale în acest timp.

Christian Post menționa la finalul articolului care transmitea această informare despre divorțul său că Noble, care are un copil cu Lucreția, ar fi notat că el niciodată nu s-a simțit calificat să predice la nici un punct din cadrul carierei sale și a catalogat criticismul lui Clayton King drept  un atac nedrept asupra traiului și a bisericilor care l-au găzduit ulterior pe acesta.

Cu toți suntem păcătoși, cu toți suntem lipsiți de slava lui Dumnezeu. Dar simt că această caracterizare a lor despre mine ca fiind necalificat este un asalt direct asupra altor biserici care m-au invitat să vorbesc, a fost un atac asupra traiului meu, ceea ce cred și eu că a fost cam nedrept”, a mai declarat Noble.

În cele din urmă nu e dreptul nostru să judecăm pe oameni. Știm de fapt că toți au luptele lor și au victoriilor lor. Pe unele dintre ele le sărbătoresc unii și le urăsc alții.

Am prezentat în contrast viața a doi oameni care probabil că sunt necunoscuți pentru tine. Unul a rezistat 7 zile la frig, la îngheț, la singurătate, la foame, la întrebări fără răspuns, dar rugăciunea l-a scos la lumină, viața lui a fost salvată și a ajuns un exemplu, chiar dacă ambele picioare i-au fost ulterior amputate...

Altul a rezistat 7 luni și apoi nu a mai putut... parcă aveam așteptări mai mari, ca să aibă loc o schimbare, o reabilitare, o transformare...

Ceea ce am realizat eu din aceste două prezentări este faptul că numai Dumnezeu este Cel care poate schimba viețile oamenilor. Unii se bazează pe oameni și pe mâinile lor întinse și bisericile unde ei să re-devină eroi, mascote, exemple, poze care să atârne pe pereți... și alții arată și continuă să arate cu degetul la ceea ce de fapt nu este omul, ceea ce a fost el, ceea ce îl condamnă, ceea ce îl prescrie ca om de nimic, de neglijat, de evitat. Nu mă mir că sărmanul Perry a ajuns la divorț după 17 ani. Sunt sigur că el se afla într-o luptă și nu a putut învinge pentru că a căutat metode, oameni, tehnici, dar a evitat să rezolve probleme din trecutul său, din viața sa, din familia sa.

Nu îl condamn pe Perry, altfel ar trebui să-l condamn și pe Eric. Amândoi au fost în această viață luptători. Unul a ajuns pe culme deshidratat și înghețat; celălalt a ajuns în vale, îmbuibat, parțial schimbat, scăpat de alcool, dar condamnat de frați. Uneori e bine să te uiți și la șansa a doua care ți-a dat-o Dumnezeu și să te oprești acolo. Să găsești motivul de laudă. Să găsești punctul de transformare, de eliberare, de reînnoire completă.

Dacă citați acest material în altă parte, rog să păstrați toate link-urile din el, să oferiți sursa citării, adică acest blog. Mulțumesc. Fotografiile de mai sus au fost preluate din site-ul ChristianPost.com, informațiile expuse mai sus sunt preluate din diferite site-uri spre care am pus link ca sursă și nu sunt baliverne inventat de nimeni.[no-sidebar]



Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.